Oferta

GEORGES DIDI‑HUBERMAN – În fața timpului. Istoria artei și anacronismul imaginilor

42lei 33lei

Autor: GEORGES DIDI‑HUBERMAN
În fața timpului. Istoria artei și anacronismul imaginilor
Traducere din limba franceză și postfață: Laura Marin

290 pagini

© 2000, by Éditions du Minuit
© TACT, 2021

Cod Produs: 4114-1-1 Categorie:
ID Produs 6069

Descriere

GEORGES DIDI‑HUBERMAN – În fața timpului. Istoria artei și anacronismul imaginilor:

„În anul 2000, adică la o distanță de zece ani de la apariția volumului intitulat Devant l’image, devenit între timp referință inconturnabilă în domeniul studiilor vizuale, Georges Didi‑Huberman publică în aceeași colecție „Critique” a editurii pariziene Minuit un fel de continuare, pe care o numește simplu, dar incitant, Devant le temps. Duce astfel mai departe discuția despre supradeterminarea imaginilor și metoda istoriei artei, interogând de astă dată modelul istoriografic adoptat de aceasta, pertinența, rezistența, fisurile și alternativele lui. Punând problema timpului vizual, el deschide o reflecție de anvergură despre contribuția imaginilor la cunoașterea istoriei. A fi în fața timpului înseamnă să înțelegem că imaginea nu se subordonează unei traiectorii istorice prestabilite, că nu putem studia înscrierea imaginii în timp fără să examinăm și mișcarea inversă, adică înscrierea timpului în imagine. Dar dacă imaginea „rupe” timpul, după cum arată Didi‑Huberman în fiecare dintre studiile cuprinse în acest volum, atunci ce fel de practică devine istoria artei? Dacă imaginea ia istoria „în răspăr”, adică o supune unei logici a anacronismului, după cum reiese din reflecțiile pe care Didi‑Huberman le formulează aici citind atent și citând riguros autori precum Aby Warburg, Walter Benjamin sau Carl Einstein, atunci cum ne putem orienta în cultura vizuală, cum privim imaginile, cum vorbim și scriem despre ele, cum construim un discurs interpretativ adaptat la complexitatea lor fundamentală?” ( din postfața Laurei Marin)

 

Despre autor

Georges Didi-Huberman (n. 1953), istoric de artă și filozof, predă la École des hautes études en sciences sociales (Paris). Autor a peste șaizeci de volume despre istoria și teoria imaginilor. Laureat în 2015 al prestigiosului premiu Theodor W. Adorno, care recompensează contribuțiile excepționale în domeniile filozofiei, muzicii, teatrului și filmului.

 

Bibliografie selectivă:

Invention de l’hystérie. Charcot et l’Iconographie photographique de la Salpêtrière (Macula, 1982)

La Peinture incarnée (Minuit, 1985)

Devant l’image. Question posée aux fins d’histoire de l’art (Minuit, 1990)

Fra Angelico. Dissemblance et figuration (Flammarion, 1990)

Ce que nous voyons, ce qui nous regarde (Minuit, 1992)

La Ressemblance informe, ou Le gai savoir visuel selon Georges Bataille (Macula, 1995)

Phasmes. Essais sur l’apparition, 1 (Minuit, 1998)

Devant le temps. Histoire de l’art et anachronisme des images (Minuit, 2000)

L’Image survivante. Histoire de l’art et temps des fantômes selon Aby Warburg (Minuit, 2002)

Ninfa moderna. Essai sur le drapé tombé (Gallimard, 2002)

Images malgré tout (Minuit, 2003)

L’Image ouverte. Motifs de l’incarnation dans les arts visuels (Gallimard, 2007)

Quand les images prennent position. L’OEil de l’histoire, 1 (Minuit, 2009)

Remontages du temps subi. L’OEil de l’histoire, 2 (Minuit, 2010)

Atlas ou le gai savoir inquiet. L’OEil de l’histoire, 3 (Minuit, 2011)

Peuples exposés, peuples figurants. L’OEil de l’histoire, 4 (Minuit, 2012)

Phalènes. Essais sur l’apparition, 2 (Minuit, 2013)

Passés cités par JLG. L’OEil de l’histoire, 5 (Minuit, 2015)

Ninfa fluida. Essai sur le drapé-désir (Gallimard, 2015)

Peuples en larmes, peuples en armes. L’OEil de l’histoire, 6 (Minuit, 2016)

Ninfa profunda. Essai sur le drapé-tourmente (Gallimard, 2017)

Aperçues (Minuit, 2018)

Ninfa dolorosa. Essai sur la mémoire d’un geste (Gallimard, 2019)

Désirer désobéir. Ce qui nous soulève, 1 (Minuit 2019)

Recenzii

Nu există încă recenzii.

Fii primul care adaugi o recenzie la „GEORGES DIDI‑HUBERMAN – În fața timpului. Istoria artei și anacronismul imaginilor”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ați putea dori, de asemenea…