Oferta

IMAGINI ÎNCADRATE ÎN ISTORIE. SECOLUL LUI MIKLÓS JANCSÓ

Autori: Andrei Gorzo
(9 recenzii clienți)

25lei 21lei

Autor: ANDREI GORZO

215 pagini

© TACT, 2015

Cod Produs: 1623 Categorie:
Editura: Editura Tact
ID Produs 4629

Descriere

Cartea de față examinează opera regizorului maghiar (de origine parțial română) Miklós Jancsó – creator, în anii ’60 și ’70, de forme cinematografice originale și greu confundabile, deținător, în aceeași epocă, al unui statut de autor-vedetă în marile festivaluri de film. Prin examinarea operei lui Jancsó –multă vreme un artist angajat politic (de partea unei revoluții mondiale anticapitaliste și a regenerării așa-numitului „socialism real” din statele Europei de Est) –, cartea își propune, de asemenea, să problematize niște idei (despre relația esteticului cu ideologicul, despre auctorialitate, canon ș.a.) care în prezent se bucură de autoritatea unor dogme în cultura cinematografică românească. O carte de idei despre cinema, urmărite până la inevitabilele lor determinări politico-istorice.

Cuprins:

Realismul cinematografic românesc al anilor 2000 şi ideologia sa; În numele „ambiguităţii realului”; „Politica”autorilor; „Blocaţi în fortăreaţă”
Canonizări în vremuri de război „rece”; „Eisenstein cel rău” vs. „Rossellini cel bun”; „Eisenstein cel rău” vs. „Tarkovski cel bun”; Canoane.
Secolul lui Miklós Jancsó; Film modernist, film de avangardă, film de artă; „Vânt luminos”; Neorealism-modernism-Antonioni-Jancsó
O nouă formă cinematografică pentru o nouă înţelegere a istoriei; Când „roşii” încep să se confunde cu „albii”; Perioada „modernismului politic”
Ritualuri ale opresiunii, ritualuri ale libertăţii; Ultima cântare a revoluţiei; Dezabuzare; În lateral; Faza finală.

Despre autor

ANDREI GORZO (n. 1978). A studiat la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I. L. Caragiale” din Bucureşti şi la New York University. Doctor în cinematografie şi lector universitar, cercetează şi predă, la UNATC, istoria cinematografului şi a ideilor despre cinema.
A publicat numeroase texte despre film, precum şi volumele Bunul, răul şi urâtul în cinema (Polirom, 2009) şi Lucruri care nu pot fi spuse altfel. Un mod de a gândi cinemaul, de la André Bazin la Cristi Puiu (Humanitas, 2012). A coordonat împreună cu Andrei State volumul Politicile filmului. Contribuţii la interpretarea cinemaului românesc contemporan (Tact, 2014).

9 recenzii pentru IMAGINI ÎNCADRATE ÎN ISTORIE. SECOLUL LUI MIKLÓS JANCSÓ

  1. tact

  2. tact

    Cezar GHEORGHE in Observatorul Cultural -prima parte-:
    http://www.observatorcultural.ro/articol/canoane-critice-sub-semnul-intrebarii-i/

  3. tact

  4. tact

  5. tact

  6. tact

  7. tact

    Cât despre ultima carte, semnată de Andrei Gorzo, ce pot să spun? Mai întâi că autorul ocupă un loc indisputabil – sau doar indiscutabil? – în materie de reflecție cinematografică, dar alta decât cea „pur” filosofică, exemplificată anterior. Înaintează sigur spre a-și construi opera: a scrie – și cât de bine – despre cinema, ca și despre contextul în care sunt situate activitatea, arta, pasiunea, obsesia numite film.
    Alin Tat
    P. S. Apropierea numelui meu de cel al editurii în cauză este, cred, pur întâmplătoare.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ați putea dori, de asemenea…